Τα Βασικά Μέρη του Ελαστικού
Τα ελαστικά βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την επιφάνεια του δρόμου και για αυτό το λόγο κατασκευάζονται με συγκεκριμένη δομή από διάφορες στρώσεις καουτσούκ ώστε να προστατεύουν την επιφάνεια τους από χτυπήματα και κραδασμούς.
1. Πέλμα
Το πέλμα αποτελείται από την περιοχή που βρίσκεται σε επαφή με το οδόστρωμα. Είναι κατασκευασμένο από χοντρές στρώσεις καουτσούκ και προστατεύει τον σκελετό του ελαστικού από χτυπήματα και ζημιές. Επίσης, το πέλμα απομακρύνει το νερό κατά την κύλιση του ελαστικού.
2. Πλευρικό τοίχωμα
Αποτελεί ουσιαστικά το πλαϊνό του ελαστικού. Το πλευρικό τοίχωμα προστατεύει τον σκελετό από την τριβή και την υγρασία ενώ είναι εύκαμπτο για να αντέχει τις συνεχείς συσπάσεις κατά την κύλιση. Στο πλευρικό τοίχωμα αναφέρονται όλες οι πληροφορίες του ελαστικού όπως η μάρκα, η διάσταση, η ημερομηνία παραγωγής και διάφορες πληροφορίες ασφαλείας.
3. Σκελετός
Ο σκελετός είναι η βάση ενός ελαστικού. Επειδή πρέπει να κρατάει τον αέρα, ο σκελετός πρέπει να είναι γερός αλλά ταυτόχρονα και εύκαμπτος για να απορροφά τα χτυπήματα και τους κραδασμούς. Ο σκελετός κατασκευάζεται με στρώσεις από ατσάλι και καουτσούκ. Γενικά ένα ελαστικό ονομάζεται συμβατικό ή radial ανάλογα με το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένος ο σκελετός του.
4. Ζώνη
Είναι ένα ισχυρό περιμετρικό στρώμα ανάμεσα στο σκελετό και το πέλμα του ελαστικού. Η ζώνη εξασφαλίζει τη σταθερότητα και τις καλύτερες επιδόσεις κατά την αλλαγή κατεύθυνσης και αυξάνει την ελαστικότητα του πέλματος κρατώντας σταθερό τον σκελετό.
5. Η Στεφάνη
Είναι το σημείο επαφής μεταξύ του ελαστικού και της ζάντας. Βρίσκεται στο κέντρο του ελαστικού και αποτελείται από ένα ατσάλινο σύρμα σε σχήμα δαχτυλιδιού που καλύπτει το τέλος του σκελετού. Ο ρόλος του είναι να κρατά το αέρα υψηλής πίεσης ανάμεσα στο ελαστικό και τη ζάντα.
6. Ενσωματωμένος Αεροθάλαμος
Είναι το στρώμα καουτσούκ που έχει ένα ελαστικό που δεν χρειάζεται αεροθάλαμο και εξυπηρετεί στο να μην υπάρχουν διαρροές αέρα. Αυτό το στρώμα έχει ακριβώς την ίδια λειτουργία με έναν αεροθάλαμο σε ένα συμβατικό ελαστικό.