Κανονισμός ετικετογράφησης ελαστικών
Η Nexen Tire επενδύει συνεχώς στην ανάπτυξη της τεχνολογίας της για την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων.
Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ελαστικών
Ο κανονισμός της Ε.Ε. εισάγει απαιτήσεις ετικετογράφησης των ελαστικών που θα παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την οικονομία καυσίμου, το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα και τον παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο. Ο στόχος του κανονισμού αυτού είναι να αυξήσει την ασφάλεια και την οικονομία των οδικών μεταφορών, προωθώντας ελαστικά που προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Ο κανονισμός αυτός επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν αγορές ελαστικών έχοντας υπ’ όψιν τους και αυτούς τους παράγοντες μαζί με τους συνήθεις που αξιολογούνται κατά την αγορά των ελαστικών. Φυσικά οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι η πραγματική οικονομία καυσίμου και η οδική ασφάλεια εξαρτώνται από την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών. Συγκεκριμένα, η οικολογική οδήγηση μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, η πίεση των ελαστικών πρέπει πάντα να είναι σωστή και να ελέγχεται τακτικά για την μείωση της κατανάλωσης και την επίτευξη των μέγιστων επιδόσεων στο βρεγμένο οδόστρωμα. Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι τα 3 αυτά κριτήρια, παρόλο που μπορεί να είναι σημαντικά, δεν αποτελούν τα μόνα κριτήρια επιδόσεων.
Πληροφορίες Ετικετογράφησης
Εξοικονόμηση Καυσίμου
7 βαθμολογίες από G (λιγότερο αποδοτικό) έως Α (πιο αποδοτικό)
Η αποδοτικότητα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το όχημα και τις οδηγικές συνθήκες, αλλά οι διαφορά μεταξύ των βαθμών Α και G για 4 καινούργια ελαστικά μπορεί να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου έως και 7,5%* και ακόμα περισσότερα αν αφορά τα ελαστικά φορτηγών.
Κράτημα στο Βρεγμένο
7 βαθμολογίες από το G (μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης) έως το A (μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης)
Τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το όχημα και τις οδηγικές συνθήκες, αλλά σε περίπτωση φρεναρίσματος, η διαφορά μεταξύ G και A για 4 ελαστικά μπορεί να είναι έως και 30% μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης. (π.χ. για ένα τυπικό επιβατικό αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα 80km/h η απόσταση ακινητοποίησης μπορεί να είναι έως και 18 μέτρα μικρότερη)*.
Παραγόμενος Θόρυβος
Σε αυτή την αξιολόγηση, εκτός από την ένταση του ήχου σε Decibel dB(A) ένα γράφημα μετράει εάν ο παραγόμενος θόρυβος του ελαστικού είναι μεγαλύτερος από το Ευρωπαϊκό όριο θορύβου (3 μαύρα κύματα = το πιο θορυβώδες), 3dB χαμηλότερα από το όριο (2 μαύρα κύματα = κανονικά επίπεδα) ή περισσότερο από 3dB χαμηλότερα από τα (1 black bar = low noise tire).
NB: Ο θόρυβος κύλισης δεν είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον εσωτερικό θόρυβο στην καμπίνα του αυτοκινήτου.
*Πηγή: European Commission’s Impact Assessment SEC(2008)2860
*Μετρήσεις σύμφωνα με τις μεθόδους του κανονισμού EC 1222/2009